Tidningsdesign

Åhh, vi håller på att lära oss InDesign i skolan nu!! Och vi ska göra våra egna tidningar!! Var sin!! Och jag är jätteglad över det!! Och så gillar jag att skriva två, exakt TVÅ, utropstecken efter varje mening!! Japp, så är det!!
Jag har sett fram emot detta i ungefär en vecka, sen vi fick reda på att vi skulle göra tidningar!
 
Man skulle alltså göra allt innehåll själv, som jag fattade det, så därför var det ju smart att välja något man är intresserad av och inrikta tidningen på det. Nu är bara problemet att jag inte har några speciella intressen, men jag tänkte att jag gillar att fota och jag fikar tillräcklig mycket för att kunna fylla en tidning på 20-30 sidor under ett halvår drygt. Sen tänkte jag att det blir lite enformigt, så jag lägger in lite recept och fotar när jag bakar det och resultatet, så blir det bra till slut.
Hjälp mig gärna med idéer! Särskilt namnförslag, om Cookie nu inte skulle duga.

Jag tänkte också göra lite egna annonser och ha med, för att fylla ut lite kanske? Jag har ju redan gjort en som jag lika gärna kan ha med. Kolla in den här. Behöver bara ändra texten så blir det bra!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback