Slottsskogen med Anna & Elly

Idag har jag varit i Slottsskogen med Anna och Elly (och Tino, som dom passar. Han är med på bilden längst ner till höger). Vi (eller jag) testade fisheye-objektivet. Det gör ju verkligen bilderna mer intressanta, men det kan ändå vara svårt att lyckas med dom. Tyvärr upptäckte jag när jag kom hem att fokuset var helt fel på vissa bilder. Objektivet har manuellt fokus, men man ser oftast ingen skillnad på fokuset när man ska ta bilden eftersom det man vill fokusera på hamnar så långt bort. Nästa gång måste jag tänka på mer på det!
BIlden på Elly som kastar löv (längst ner till vänster) är den enda bilden som är tagen med mitt eget objektiv. Bilden på Tino har jag beskurit, så det syns inte riktigt att den är tagen med fisheye-objektivet.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback