Första graf-lektionen

Jag hade bara två lektioner idag, och vi gjorde egentligen inte så mycket på någon av dom haha, så det var en ganska lugn dag idag. Vi satt mest och pratade kändes det som :) Men dagen började i alla fall med min första lektion i grafisk kommunikation. Först gick vi igenom lite olika sätt att frilägga saker i Photoshop, och sen gjorde vi ett kollage. Det var ungefär som vi har gjort på digitalt skapande hittills. Men efter det fick vi våran första uppgift, att göra personporträtt av varandra. Så jag fick "intervjua" en i klassen och sen ska jag göra typ en affisch som beskriver henne, utan att använda så mycket ord. Egentligen vill jag göra ett om mig själv, haha, men hon jag är med verkar ha liknande intressen och så, så det kommer nog gå bra tror jag.
 
Nu ska jag börja packa, för imorgon åker jag och Anna till Skagen :) Och sen måste jag nog träna lite på engelskan som vi ska redovisa imorgon.
 
Kollaget vi gjorde på lektionen haha.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback